Mýdla s měsíčkem lékařským

Ačkoliv právě dneska začíná podzim, venku to tak rozhodně nevypadá. Jediné, co mi připomene, že léto už se odebírá pryč, jsou jablka, která mi na zahradě občas prosviští těsně kolem hlavy :-). 

Na záhonech ještě kvete spousta letniček; mezi nimi i měsíčky. Kdybych si měla vybrat nejoblíbenější bylinku, byl by to jednoznačně on. Nenáročný, krásný a léčivý – měsíček lékařský. Hodí se do mastiček i mýdel. A právě měsíček spojuje tyto dvě zdánlivě úplně jiná mýdla. V obou dvou je totiž použitý měsíčkový macerát.

Solné mramorové mýdlo je jemně abrazivní a dokáže kůži krásně umýt. Doteď jsem do všech solných mýdel dávala kokosový olej, solné bez něj je tedy moje premiéra.

Mýdlo obsahuje:
80 % palmojádrového oleje
12 % nativního bambuckého másla (macerát měsíčku)
5 % ricinového oleje
3 % šípkového oleje
mořskou sůl, citrát, aktivní uhlí, ahimsa hedvábí, co2 rozmarýn
EO: růžové dřevo, geránium, vavřín kubébový a levanduli
SF: 25 %

Růžové mýdlo v sobě nemá peelingovou složku, a je proto jemnější. Záměrně jsem se taky vyhnula kokosovému oleji, aby bylo fajn i na citlivější pokožku.

Mýdlo obsahuje:
30 % nativního bambuckého másla (macerát měsíčku)
25 % palmojádrového oleje
19 % slunečnicového oleje HO
15 % rýžového oleje
6 % olivového oleje
5 % ricinového oleje
citrát, oxid zinečnatý, růžovou micu, co2 rozmarýn
EO: krvavý pomeranč, pačuli, vavřín kubébový a rozmarýn
SF: 7 %

Pokud byste se chtěli podívat, jak se dá macerát vyrobit a do mýdla zapracovat, koukněte se na tenhle článek. Kdyby přeci nastaly nějaké dotazy, moc ráda vás uvidím na naší FB skupině Výroba přírodní kosmetiky a rostlinných mýdel.

A co vy – už připravujete skořicová a jinak vánoční mýdla, nebo se ještě necháváte vézt na letní vlně? Já to tak nějak střídám, nějaká vánoční už mám taky hotová!

Mějte se v pozdním létě krásně! Bára

Komentáře