Suroviny? A další suroviny!

 Milí lidé,

dneska bych se chtěla vyjádřit k trochu vážnějšímu tématu. Vyhazování surovin. Určitě to znáte – na internetu je k dostání tak moc krásných surovin, recepty jsou dostupnější než kdy jindy a vy si to všechno chcete vyzkoušet. Vidíte recept, nakoupíte suroviny a začínáte tvořit. Do receptu potřebujete 5 g, koupíte ale gramů 50, protože to přeci vychází levněji než koupit „jen“ 10g balení. No a pak zjistíte, že ten recept, který ostatní tak moc vychvalovali není nic pro vás (nemusí to být vůbec receptem, máte třeba prostě jiný typ pleti!) a za 2 roky smutně koukáte na 45 g suroviny, která je už půl roku prošlá.

Jo, stává se to bohužel fakt často. Když jsem si na to kamarádkám postěžovala, většina z nich mi s pochopením přikyvovala a říkala, že to mají stejně. Teď koukám do lednice a mám toho tady MOC. Nejrůznější extrakty do kosmetiky, které prostě nedokážu spotřebovat!

Dneska jsem třeba napočítala 12 různých esenciálních olejů do mýdel. Ptám se sama sebe – potřebuju toho opravdu tolik? Nestačila by mi polovina, čtvrtina? Stejně sahám pokaždé k těm samým stálicím – lavandin, litsea cubeba, lemongrass, rozmarýn, máta a občas pačuli. Krásně mi drží stopu a když je umíte nakombinovat, voní přímo božsky. Na druhou půlku se mi tu práší…


Proto bych vám chtěla dát pár rad. Nikomu nic nevnucuju, jen jsem si říkala, že kdybych si takový článek přečetla třeba před 2 lety, nekoukala bych tu smutně na tolik věcí.  

  1. Koupili jste si třeba surovinu, která vám nevyhovuje? Tak ji posuňte dál ještě dřív, než načne procházet. Věřte mi, budete se cítit mnohem líp, než když byste surovinu za rok vyhodili.
  2. Zkoušejte suroviny postupně. Jo, já vím, že je to těžké. Všude jsou novinky. Ale kupte si něco nového, až když vypotřebujete to, co máte doma! Chcete zkusit nový esenciální olej do mýdla? Jo, ale až potom, co vypotřebujete ten starý.
  3. Domlouvejte se s kamarády na společných objednávkách. Většina obchodů prodává suroviny v docela velkých baleních. Když si chcete surovinu jenom vyzkoušet, rozdělte si ji třeba napůl.
  4. Zjistěte si, které suroviny jsou nahraditelné. Není třeba kupovat všechno. Tak třeba mýdlo – ono je skoro jedno, jestli dáte do mýdla světlici HO nebo slunečnici HO. To mýdlo bude, řekla bych, stejné.

Vím, že je to těžké. Žijeme v době, kdy si můžeme v podstatě koupit co chceme. Ale zkusme se nad tím alespoň zamyslet, opravdu to všechno potřebujeme? :-)

Myjte se krásně!

B.


Komentáře

  1. Bára, to máš svätú pravdu... Niekedy z celeho množstva použijem len pár gramov...a co sa týka esnecialnych ejov, tak to ti nehovorím, že koľko ich mám 😀 ale najhoršie na tom, že kedt príde nejaká novinka na e-shope tak záhadne ju potrebujem 😉 ale som rada, že na FB je skupina, kde sa dajú suroviny posunúť ďalej...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat