One pot wonder

Znáte to, občas se i ti, kteří mýdlovým technikám moc neholdují, nechají zviklat a chtějí nějakou složitější techniku vyzkoušet.  Když jsem v létě viděla video od mé kamarádky Lucky Steblové, jak (zdánlivě :-D) jednoduše a krásně lije vzor technikou one pot wonder, chtěla jsem taky. Když jsem v září přijela domů, prostě jsem musela. Všechno jsem si připravila a pustila se do práce (spíš teda do odpočinku, ale práce zní vždycky tak vážněji).

Zelené mýdlo obsahuje:
30 % bambuckého másla
19 % světlicového oleje HO
17 % palmojádrového oleje
10 % olivového oleje
10 % avokádového oleje
7 % kakaového másla
5 % vavřínového oleje
2 % ucuuba másla
micy, oxid zinečnatý, aktivní uhlí, citrát, laktát, rozmarýnový oleoresin, bez EO (přesto voní krásně po vavřínovém oleji)

Mýdlo jsem bohužel lila ve velmi lehké stopě, a proto se v něm moc vzor neprojevil. Po rozkrojení jsem byla lehce zklamaná, ale nevadí, mýdlo je moc příjemné a vlastně jsem si na jeho vzhled docela zvykla. Tahle technika pro mě ale pořád nebyla splněná, věděla jsem, že jí budu chtít ještě jednou vyzkoušet a tzv. ji „pokořit“.

Když jsem před Vánoci přijela znovu domů, přesně jsem věděla, jakou techniku vyzkoušet. Ano, znovu jsem si připravila recept, tentokrát trochu jednodušší a rozvrhla si barvy. Bohužel jsem mýdlo nedomíchala a i po několika „pečení v troubě“ je stále pozitivní na fenolftalein. Uložila jsem ho tedy do krabice a uvidím po čase. Věřím ale, že se časem umoudří.

Třetí pokus mi ale už konečně vyšel. Když jsem pod stromeček dostala neonovou micu, napadlo mě, že bych ji mohla zakomponovat právě do této techniky.

Růžové mýdlo obsahuje:
33 % světlicového oleje HO
30 % bambuckého másla
20 % kokosového oleje
12 % arašídového oleje
5 % kakaového másla
micy, aktivní uhlí, EO levandule, máta a litsea cubeba, rozmarýnový oleoresin
A protože by bylo mýdlo v takovém složení mastných kyselin velmi měkké, přidala jsem ještě 1 % laktátu a 1 % soli (od váhy olejů) do tekutiny na rozpuštění louhu.

Tentokrát jsem se snažila mít o trochu hustší stopu (což se mi zase moc nepovedlo), proto mám linky tak tenké, je to ale o poznání lepší, než u mýdla zeleného. Na rozdíl od Lucky jsem hmotu lila po obou stěnách, přibližně v půlce jsem si formu přendala na druhou stranu a pokračovala v lití po druhé stěně. Tento přechod je krásně vidět na boku mýdla.

Na co ale nemůžu přijít – co mi mýdlo připomíná? Chvíli jsem přemýšlela o polární záři, není to ale ono. Co myslíte vy? 😊

Mějte se krásně a držte mi prosím palce, ať mi ten pokus č. 2 v krabici dozraje. :) 

B.

Komentáře