Vkládané mýdlo

 


Poprvé jsem tuto techniku zkoušela na Velikonoce. To, že mýdla budu krájet na kostičky a zalévat do nového mýdla, jsem na začátku nevěděla. Zkoušela jsem dosáhnout jednoho specifického odstínu zelené – a co se nestalo, najednou jsem měla spoustu jednobarevných mýdel, která byla ale taková dost obyčejná. A tak vzniklo tohle velikonoční mýdlo.

Tentokrát jsem asi už od začátku postupovala tak, že jsem už od začátku věděla, že mýdlo, které dělám, budu nakonec vkládat do mýdla jiného. Moc ráda totiž odlévám mýdla do kulatých forem, problém je ale ten, že kulatá mýdla jsou do ruky opravdu nepraktická a raději sahám vždycky po mýdlech hranatých. Jenže co naplat, mám moc ráda techniku Pull Through, a tak jsem se rozhodla, že udělám z kulatého mýdla mýdlo hranaté.

Tip: Jako formu na kulaté mýdlo můžete použít plastové trubky na vodu, jako nástroj na Pull Through potom třeba sítko do odpadu.

Nejdřív jsem udělala mýdlo do kulaté formy; na dno jsem dala plastové sítko (které bylo připevněné ve středu na špejli) a trychtýřem střídavě lila barevnou mýdlovou hmotu. Nakonec jsem sítko vytáhla a mýdlo nechala progelovat.

Druhý den jsem mýdlo vyformovala, rozkrojila na menší kousky a zalila novou hmotou. Důležité je, že se mýdlo musí nechat znovu projít gelem, aby se vložené části dokázaly spojit s novým mýdlem a při mydlení pak nevypadly.

Co mýdlo obsahuje?

30 % bambuckého másla
25 % olivového oleje
25 % kokosového oleje
9 % rýžového oleje
6 % slunečnicového oleje HO
5 % ricinového oleje
citrát, laktát
modrá, zelená a žlutá mica, oxid zinečnatý, co2 rozmarýn, EO: litsea cubeba a levandule

Barvy jsem chtěla trochu připodobnit k pavímu peří. Vidíte tam ta paví oka? 😊

Mějte se krásně a zase – myjte se. Hlavně ty ruce.

Pa, Bára.

Komentáře