Růžový balzám na rty...

 


...který ale vůbec nebarví. Není totiž růžový barvou, název nese díky svému složení. Obsahuje kromě jiného totiž hned tři suroviny, které z růže pocházejí. Růžový vosk, růžový esenciální olej a šípkový olej.

Růže provází člověka od nepaměti. Najdeme je všude, v městských parcích, ale i podél plotů ve vesnických zahradách. Nenachází se ale jenom v našich obydlích, i literatura je jich plná.  Kdo by neznal pohádku o Šípkové růžence nebo smutnou pohádku Slavík a růže?

Když jsem přemýšlela, čím udělám balzám na rty ojedinělý, nemohla jsem dlouho přijít na to, co do něho zakomponovat. Ráda totiž koncipuju kosmetiku tak, že dává v celku nějaký smysl. Před Vánoci každoročně dělám mýdla se „zlatem“, myrhou a kadidlem – symbolizují obdarování Ježíše třemi králi. Tento balzám zase symbolizuje ženskost a krásu. (Což ale neznamená, že je jenom pro holky, už si ho přivlastnili dva pánové 😊).

Pokud byste si takový balzám chtěli taky udělat, tady je recept:

20 % jojobového oleje
20 % lískooříškového oleje
1 % hyacoloru
5 % růžového (šípkového) oleje
20 % kakaového másla
3 % avocadinu
3 % lanolin alkoholu
4 % bambuckého másla
10 % včelího vosku
6 % růžového vosku
8 % karnaubského vosku
EO: rosa galica, manuka

Chtěla bych ještě uvést, že spousta mých receptů vychází z blogu Adély Ráček Seidlové. Když jsem vymýšlela recept na balzám na rty, inspirovala jsem se právě na její Wiki přírodní domácí kosmetiky. Určitě se tam podívejte!

A co vy – jaké vosky používáte v kosmetice? Použití růžového vosku byla pro mě premiéra a musím říct, že jsem opravdu nadšená. Příště zase vyzkouším nějaký další (třeba jasmínový), už se strašně těším 😊.

Mějte se krásně, B.

Komentáře

Okomentovat