Když máte smůlu

Když jsem před rokem chodila po lese a hledala jsem pryskyřici, štěstí mi ze začátku nepřálo a prostě jsem nemohla najít takový strom, který by měl dost pryskyřice nalepené na kůře a u kterého by nehrozilo, že bych mu při sběru ránu otevřela a začal by znovu pryskyřici ronit. Až se mi smůla konečně odlepila z pat a strom, který jsem hledala, jsem přeci jen našla. Nasbíraná pryskyřice mi pak ležela skoro rok ve skleničce v šuplíku. Po nějaké době jsem ale při úklidu našla i pryskyřici ze staré třešně ze zahrady. A začalo se mi v hlavě rýsovat vícepryskyřičné mýdlo.  


Určitě se ptáte, jak jde zapracovat pryskyřice do mýdel. Trik je v tom, že musíte rozlišit, jestli je pryskyřice rozpustná ve vodě, nebo v oleji. Pryskyřice listnáčů rozpouštíme ve vodě, zatímco pryskyřice jehličnanů v oleji. Nikdy se vám ale nerozpustí 100%, vždycky musíte tekutinu (vodu nebo olej) přefiltrovat ještě přes kapesníček nebo plátýnko. Smolný olej potom přidáte v malé míře do mýdla, stejně tak jako vodu, ve které je rozpuštěné kadidlo, myrha a třešňová pryskyřice.



Tip: Pokud vám zbude trochu smolného oleje, schovejte si ho pro přípravu smolné masti.


Mýdlo obsahuje: 
40 % slunečnice HO
27 % bambuckého másla
15 % kokosového oleje
12 % kakaového másla
3 % ucuuba másla
3 % lanolinu
Kadidlo, myrha, pryskyřice z třešně a ze smrku.
Oxid zinečnatý, kakaový prášek.


To, jaké tohle mýdlo je, vám ještě nepovím. Vím ale jistě, že bude krásně pěnit, protože pryskyřice podporují pěnivost. Dřív už jsem totiž mýdla ze smůly zkoušela a pěnily opravdu krásně. A ta vůně! A tak doufám, že takového smolňáčka taky někdy vyzkoušíte!

Mejte se rádi! Bára

Komentáře